connecting the camera to the seat

passion78
Private First Class
Private First Class
Netherlands
Beiträge: 6
Registriert: Mo 7. Nov 2016, 11:23
Wohnort: weert
x 4
x 5
Geschlecht:
Alter: 41

connecting the camera to the seat

  • Zitat
  • login to like this post

#1

Beitragvon passion78 » So 12. Jan 2020, 15:14

Hi you great modders out there,
I was wondering if it would be possible to write a script that will connect the indoor-vehicle camera to the seat, so you`re viewpoint will move up and down with the seat motions.
Sins i use Track-ir 5, it would be awesome to make it more realistic , like you would be bouncing up and down in the seat IRL.

Sadly i have Absolut NO understanding of LUA-scripting.

I guess it can be done in every mod seperatly, but i would love to have thatin the in-game vehicles as well..

thnx in advance for thinking about this.

greetings Pascal

(deutche übersetsung: via google translate

Hallo ihr tollen Modder da draußen,
Ich habe mich gefragt, ob es möglich sein könnte, ein Drehbuch zu schreiben, das die Kamera des Innenfahrzeugs mit dem Sitz verbindet, damit sich Ihr Blickwinkel mit den Sitzbewegungen auf und ab bewegt.
Wenn ich Track-ir 5 verwende, wäre es fantastisch, es realistischer zu machen, als würden Sie im Sitz IRL auf und ab hüpfen.

Leider habe ich absolut kein Verständnis von LUA-Scripting.

Ich denke, es kann in jedem Mod separat gemacht werden, aber ich würde das auch gerne in den Fahrzeugen im Spiel haben.

Vielen Dank im Voraus für das Nachdenken.

Gruß Pascal)



Benutzeravatar
Chefkoch
Special
Special
Germany
Beiträge: 77
Registriert: Fr 11. Nov 2016, 23:45
x 38
x 37
Geschlecht:

Re: connecting the camera to the seat

  • Zitat
  • login to like this post

#2

Beitragvon Chefkoch » Mo 13. Jan 2020, 17:59

Hi,

no need for a script, this can easely be done with the GE and some XML magic within 2 Minutes ;)
I guess it will be too complicated to do this via script if it is posible anyway.

There are alot of videos on YT about setting up the "SeatCam".

cu


Kein Support per PN!